KEDUA-Asyraf Bakti



assalamualaikum and hello readers.
entry nie aku nak buat special untuk one of my classmate.
his name is asyraf arshad.
kenapa aku gedik gedik nak buat entri ni tok dia?
sebab dia lah yang tulis buku tuh.
actually buku tu is like a diary.
aku cume nak cakap aku tabik spring lah dekat dia.
sebab jarang kan kita dengar lelaki menulis.
aku sendiri pun kadang kadang malu sebab tak pandai berkarya.
hehehe.kalau mengira aku reti lah.
senget kan kau ain!!

dlm diari ni,ape yang aku suka ialah apa yang disampaikan semuanya berkisar tentang kehidupan dia.
serius,aku baca gelak sorang sorang.
when the time babak babak maki hamun.
hahahha.aku tak pernah nampak dia maki hamun weyhh.
tuh pasal aku tergelak.
then,dia cerita jugak trip kitorang before semester break.
kitorang pegi perlis.
yang paling aku ingat kesedapan makanan mak hairee.
pegi siotttt~~
mula mula budak budak ni madah pass nasi banyak banyak dekat aku.
ingatkan tak habis sekali habis seyhh.
just a simple lauk,sambal belacan and lauk kari ayam.
sedap doe..
dayat makan tak pandang kiri kanan aku nengok.hahaha.
lepas tuhh dalam diari nie jugak banyak cerita tentang si boboy tuh.
boboy tuh kucing peliharaan diorang.
tak tau lah ape jadi dekat dia tuh.
boboy tuhh comel weyhhh.
dengan dia sgt lasak.
tuh pasal diorang syg giler.
hahahhaa.
dlm diari ni jugak ade cerita mcm ne dia kerja for 1week break.
aku paling ingat ayat dia 'drive thru the hell'

hahahhaa.as i mention just now,aku tak pernah nampak dia maki hamun.
tuh pasal terkejut mak baca nyah!susuk mak lari kejap sebab gelak banyak sgt.hahahhaa.
lastly,aku suke gmbr kulit depan dia.
tak ramai orang boleh berfikir di luar kotak pemikiran seperti dia.
sebabnya,betul ape yang dia katakan.
tak ramai orang akan kutip sekali dengan penyepit baju.
yang diorang angkat hnye lah baju.
penyepit baju di biarkan sedangkan ianya berguna kan.
bagus kawan!kau membuat kan aku berfikir di luar pemikiran aku ni.
cukuplah sedikit ulasan tentang diari dia nie.
tak boleh ulas lebih lebih.komisyen tak jalan jugak.hahaha.just kidding!

next,aku nak cerita macam mane aku kenal dengan dia.
aku satu kelas dengan dia.
and i admit that aku start mengenali and sedar tentang kewujudan dia pada semster2.
sebab sem1 dia senyap sangat.and dia nie agak shy shy cat dengan perempuan.
nak tegur pon aku plak yang rse malu.hehehe.
and aku nie jenis suka tengok senarai tandatangan kedatangan tau.
and lepas tuh aku start buat muka pelik
'pehal mamat nie punye sign sentiasa berubah ubah'
hahahhaa.
korang nak tau dia buat ape?
kalau that time ade test kan.
nanti dia sign dlm bentuk sign dia tuh dia akan tulis sekali 'test'
kalau ade kuiz dia letak 'kuiz'.aku tak tau ar plak kalau final exam
slip kedatangan tuh dia tulis ke tak 'final exam'.hahahhaha.
lawak doe dia nie..and dia nie jenis berkias tau.
the way he talk sometimes make me think twice and boleh buat satu kelas gelak.
during the presentation plak,i must say he is one of the best presenter in my class.
sebabnya dia mampu menguasai pemikiran dan penglihatan kitorang.
aku ingat lagi masa presentation marketing,the lecturer said that,
'asyraf,if i am a consumer,for sure i will buy your product.
because you are exactly like a salesman'.
gila kauu lecturer sampai cakap macam tuhhh.
hebat tak hebat kann.
next,presentation operation management pulak dia siap boleh buat lawak and siap sindir lecturer lagi.nasib baik kau student kesayangan dia weyh.hahhaha.
lepas tuh dalam facebook kan mula mula muncul kau dah buat orang gelak dengan nama kau.
'sentap hati mak su'.hahhahaa..berdekah weyhhh..
walaupun dia ni jenis tak banyak komen sgt dekat status aku tapi even one comment from him can make me laugh.serius weyhh!
hahahaha.bila di fikir balik,that one of my reason kenapa aku suke stay merbok tuhh.
sebab kawan kawan aku yang perangai senget dah tuhh sewel.
aku pon jadi sewel weyhh layan kepala otak diorang sume.

attention; kepada peminat peminat setia asyraf,jangan sentap sentap tau.korang jangan ingat aku syok kat dia plak.i'll make this entry is just to give some appreciation about his diary.kang tak pasal pasal privacy aku diganggu plak oleh kelab kipas susah mati kau acap.sorry to your girlfriend!.nak amek dia amek lahhhh..aku dah ade ar...(ayat bapak bajet seyhh)

nota untuk para pencariMU; kau bile lagi amirrul hidayat?nak publish kan karya kau?.madah senyap jerk.blog pon lagi nak private mula mula dulu.no need to shy lah abg dayat!hehehee.

nota untuk semua: kalau rasa nak aku promote,sila lahhh bagi karya or ape jerk yang interesting.sebab aku nie jenis susah nak minat pada sesuatu benda.cth;aku sendiri tak suka baca novel,tapi cerpen aku suke.hehehe.and and and komisyen jangan lupa.kalau terpetik nama aku secara langsung atau pun tak langsung..


**acap,komisyen tauuuuuu..hahahhaa..(ayat nie dah jemu kau dengar kan)



~~klo korang nak tengok blog dia.klik jerk picture kat atas tuh

entri fresh dari johor bahru,
ain (:

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. kdng2 karya laki2 pun lg hebat dr perempuan sbb daya imaginasi lg tgi :)

    BalasPadam
  2. dia ni mesti betul-betul kelakar kan,rasa macam nak baca buku tu jugak lah. ;)

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.