106/366 : Aku Memang Gemuk ! So ?

 


Assalamualaikum dan hello kepada semua . Kebetulan this few days aku marathon cerita Cinta 100KG kerana memandangkan pelakon pelakon yang membintangi cerita itu semuanya best best belaka especially Sharifah Amani yang paling aku suka lakonan dia . Terlintas dihati aku untuk bercerita tentang pengorbanan.

Aku akui aku sebagai perempuan memang akan menjadi sangat obses especially membanding bezakan perempuan hot dan aku ini tak hot . Hahaha . You know girls things like OMG ! So crucial i tell you ! . Hahaha . Dulu aku pernah juga terfikir sebab aku gemuk ke orang tak pandang aku , orang mengejek aku dan suka membahan aku itu ini .

At the end , aku mula sedar untuk move on . Yes ! Aku memang gemuk ! Tak rugi pun kalau aku jujur kepada diri aku sendiri . Bila kau dah mengaku ini tak kan macam itu sahaja , kena lah take action macam mana nak get out from being so call fat woman ! . Dah kalau gemuk takkanlah masih makan nasi tambah banyak kali . Memang kau tak move on lah gitu . 

Dan untuk tahun 2016 ini lah aku dengan tabahnya take action . Aku peduli kan apa orang nak kata , keep questioning me . Tipulah aku dulu pernah konon nak kurus sampai sanggup makan ubat kurus ,pakai korset . At the end , semua itu adalah perkara yang sangat bodoh . Hahaha . Memang bodoh dan banyak menghabiskan duit je . 

Jadi , apa progres misiku kurus aku ini ? Jangan risau , lelemak kau tu sejenis parasit dan ianya takkan hilang sehari dik non . It takes times . At this moment , aku sangat enjoy dengan journey kurus kurus ku ini . Hhahaa  .

Apa yang penting , set your own goal and go and chase your goal ! Jangan lah hanya berharap je kau sedih sedih pastu dah kurus . Woi , you are not doing something ! You just keep complaining je . Ingat , mulakan dari sekrang , ingat raya dah nak dekat . Nak ke orang hina kau si gemuk ? Aku tak nak . Aku nak orang pengsan tengok aku dah kurus . Hhahaha. 

Catat Ulasan

0 Ulasan