dekat JOHOR pun ade jugak :)

assalamualaikum and hello dunia.
hari nie, setelah aku berada di bumi johor bahru baru lah aku berpeluang keluar jauhh sket.
still in johor sebab menghadiri jemputan kahwin.(jemputan kahwin aku lama lagi).
that invitation a bit too far from my house.hahaha.
about 1 hour kot, we all sampai.
okey okey okey, dengan rakus dan muka pelahap aku pun terus tengok lauk lauk yang disediakan.
tak sia sia kitorang berpeluh peluh jauh datang.hahaha.
nak cite sket ade 6 jenis air. dah terase macam jualan air dekat pasar malam.
lauk dia awesome dohhhh.
sebab sebab sebab ade SUP KAMBING.my favourite!
aku nie hantu benda benda yang relate dengan "sup" like tomyam ke, any kind of sup.
*haishh,hilang diet mak kejap! (:
and jarang dekat kenduri kahwin ade tauhu panas. kalau dekat kedah kan panggil "taufufa".
sorry kalau ejaan tak betoi. tapi tapi tapi tempat aku panggil "tauhu cedok".
sound a bit funny kan. but,sama je rasa nye.
kenaapaaa aku cite pasal makanannnnnnnnn jeee..
nie bukan motif sebenar okey :p

ape yang aku nak citer nie ialah,
nak pegi kat tempat kahwin tuh.
kena lalu jalannnnn yangg panjang.
and and and tetibe aku terase interesting nye bila lalau dekat jambatan sungai johor.
abang aku slumber badak dia cakap " ain ain, nie haaa jambatan pulau pinang!".
hahahha. taulah aku belajar dekat utara. tak payahh lahh nak perli sangat,
potong mood aku nak berangan! hahahaha.
jambatan nie tak sepanjang jambatan pulau pinang.
the design kind of similar jugak dengan penang bridge.
sound so great,i dunt know exactly bila jambatan nie di bina.
anyone from johore or maybe yang know some info come,let share it together. (:
okey, aku dah tak nak sembang banyakkk,jom tengok gambar.
gambar di tangkap dari encik google yang kacak bergaya.hahaha.







psstt; kalau dekat PULAU PINANG ada jambatan pulau pinang, dekat JOHOR pun ade jugak JAMBATAN SUNGAI JOHOR. :)

Catat Ulasan

0 Ulasan