kena berani buang perasaan takut tuh~~

assalamualaikum and selamat sejahtera. at this entry, aku nak share dengan korang semua perkara yang berlaku dalam hidup aku sendiri. tajuk entri pon takde lah hot mana. hahha.yurp, kita sebagai manusia kena berani buang perasaan takut tuh. kenapa? sebab kalau kita asyik kata "aku takut lahh.. nanti kena tuh kena nie lah...". sebab ape? sebab kita tak berani nak buang perasaan takut tuh..so, kita kena jugak berani kan diri kita.
aku nak cerita kisah hidup aku..

1) dulu lepas dapat lesen kereta jerk, aku macam tak berani nak memandu sendiri. sebab ape? sebab aku tak penah ade niat nak buang perasaan takut tuh. now, aku memberanikan diri drive long distance dari johor bahru-sungai petani, sungai petani-johor bahru. and and and sekarang, aku macam addicted plak drive long distance. cume lepas tuh, sengal sengal ,lepak and macam nak lumpuh satu badan tuh ade jugak terasa.tapi seriuslly, mula mula dulu pun aku macam tak berani. family aku semua risau. betul ke ain boleh buat cam gitu?alhamdulilah, aku berjaya laksanakan nye jugak. aku pernah drive sorang sorang from jb-melaka. tanpa henti dekat 1 perhentian pun. yeah,memang benda nie gila lagi sengal. tapi tapi, kalau takde sifat "gila" tuh,sampai bila ketakutan tuh masih ade.

2)dulu masa sekolah rendah aku nie jenis pemalu. memang kalau orang tegur aku,aku suke sembunyikan muka aku,lari dari orang tuh lah. but after dah masuk sekolah menengah.aku jadi lebih aktif.and,honestly speaking.i love to make a lot of friends. seriusly, kalau korang banyak kawan kan. banyak benda yang korang akan tau as compared to stick to one or two friends. it doesn't mean that aku nie tak setia dalam friendship. cume aku suke ber'networking'. sebab dari situ lah aku dapat mengenali lebih ramai lagi perangai manusia and dapat banyak pengalaman hidup. so, kita kena lah buang perasaan takut tuh kalau kita nak dapat ramai kawan.hehehe.:)

3)lepas dapat tau je dapat degree dekat uitm kedah. sumpah, memang perasaan takut nak duduk dekat tempat orang tuh ade lah jugak. ye lah, sepanjang hidup membesar dekat johor jer.tapi tapi sekarang, alhamdulilah.aku mampu mengatasi perasaan takut tuh. yelah, memang tak faham sepatah perkataan pon loghat utara tuh.tapi,kalau tak faham tuh prinsip hidup aku is "kena bertanya lah".so, kalau tak tau maksud loghat utara tuh,straight away aku terus tanya "hah? ape maksudnye tuh?".lantaklah orang nak cakap aku nie macam poyo ke,aku pedulik ape haa.yang penting aku faham ape benda yang depa nak cube sampaikan.ahaks!

4)sifat sombong.ramai orang asyik asyik stereotype aku macam gitu. mencik mencik buleyh? tapi tapi aku tak kesah. kadang kadang tuh bila aku dah tau yang orang tuh anggap aku memang sombong,aku takut lah jugak nak dekat kan diri aku pada dia. tapi tapi tapi, kalau kita tak berani nak ubah sesuatu keadaan tuh,maka ianya tetap tidak akan berubah kan. so so so so, aku lebih suke orang tuh mengaku jujur dekat aku macam senior aku ,"nak tau tak mula mula dulu ape perception kita pada farahain?".farah sombong gile. and paling kelakar bila time aku terbuat muka sombong aku tuh senior aku tuh selalu ingat kan aku "tuh tuh tuh tuh dia buat dah mukaa sombong tuhh,,tak comel lah buat muka sombong".terus aku senyum dengar dia cakap cam gitu. hehhee. so, nak dijadikan cerita kalau orang stereotype kita, kita kenalah berani untuk ubah sesuatu perkara tuh so that ia tak akan berterusan.  :)

banyak lagi benda nak celoteh dekat korang, tapi tapi jari jemari yang tak berapa nak runcing nie macam dah penat.. so, need a break.. see you all later okey. keep remembering that "kita kena berani buang perasaan takut tuh kalau kita nak kan kehidupan kita lebih sempurna". -ain-

Catat Ulasan

0 Ulasan