113/366 : Akibat Tidak Berhati Hati , Kaki Hampir Cedera !



Assalamualaikum dan hai kepada semua . Peh , tajuk diary of the day aku hari ini macam gempak gila . Hahaha .  Short to the story pada hari ini , petang tadi lepas dah penat penat balik workout , waktu tu aku dah berpeluh peluh apa semua . Rasa tak selesa nak mandi lah dulu . Pastu tengok kucing aku si Suzie itu tak makan lagi , aku pun nak pergi lah ke dapur sebab nak ambil makanan dia .Well , Suzie sekarang  memang boleh makan wet food je . So , aku belikan dia Smartheart simpan dalam peti ais .

On the way nak ke dapur , prappp.. aku terlanggar penyapu dan aku terjatuh . Aku punya jatuh tu macam gaya tengah buat exercise tu . HAHAHA . Nak tergelak pun ada . Dua dua kaki sakit gila . Ambil masa 2 ke 3 minit juga aku nak bangun semula . Sebab sakit dia fuhh . Dahla tadi exercise aku banyak buat bear crawl dengan merangkak gaya askar . Rupanya bersambung sampai dekat rumah . Hahaha .

Nasiblah aku ni jenis lasak . Terus aku teringat arwah ibu aku . Sebab dia lah orang yang paling risau kalau aku sakit ke , terjatuh ke . Sebab aku suka sorok rasa sakit tu . Aku tak nak susahkan orang disekeliling aku . Masa aku jatuh tadi , terkejut abang dengan ayah aku . Yela , tak ada angin apa terus tergolek gitu . Hahaha .

Kesannya , dekat celah ibu jari kaki tu ada luka sedikit . Ayah aku kemain gelabah ,ingat lantai dekat dapur licin ke ada air ke . Sebenarnya , kecuaian aku . Aku tak berhati hati berjalan . So , next time walaupun kita penat ke , kena berhati hati dan jangan nak cepat je . Kalau dah penat , kena rilex dan buat sesuatu tu slow slow . Janji tak membahayakan diri sendiri .

Masa jatuh tadi , aku pun gelabah . Gelabah sebab takut injured teruk tak dapat nak workout lagi . Risau juga sebab aku jatuh tadi memang ngeri jugaklah . Hahaha . Tapi , insyallah .Tak ada apa apa lah yang berlaku . ALLAH cuma nak ingatkan aku supaya lebih berhati hati . Sebenarnya , ujian untuk aku , sama ada aku nak menangis merasakan rasa sakit itu atau bangun dan buat macam tak ada apa yang berlaku . Its my choice and i choose to get up ! Yeah ! Esok pagi nak workout ! Keep it up and dont give up !

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Lepas ni kena hati-hati. :p

    saya tag awak. http://airitanaka.blogspot.my/2016/04/segmen-tonton-uk20-free-gift.html

    BalasPadam

Blog ini merupakan blog peribadi yang ain jadikan sebagai 'Diary of the day'.Sorry la kadang ain guna, “ain” kadang “aku”.Perasaan membaca ni kadang lagi sedap ber “aku”.Kes itu kita letak terus “akuainkausiapa”.Hahaha.