97/366 : Sayur Colurful & Aiskrim Sihat



Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hari ini rasa macam kejap nya dah bulan april . Soalan untuk orang perempuan , uolls dah ganti puasa ? Well , bulan ramadhan dah tak lama dah kan . Makanya , kena lah kita start ganti dari sekarang . Ini jugsk peringatan untuk diri aku sendiri . Hahaha . Jadi , untuk Diary of the day pada hari ini ialah :


  • Makan Sayur Yang Colourful !
Memandangkan aku ini memang jenis tak ada masalah dengan sayur sayuran ,tapi tak semua jenis lah aku suka . So , nak kuruskan kenalah banyak melantak sayur dalam portion meal aku . Normally aku banyak makan sayur time lunch dan dinner . Sesekali breakfast je aku cari sayur . Untuk dapat abs yang awesome , pun kenalah belajar belajar makan sayur . Hehehe . So , from now on kena lah decide sayur mana yang korang suak dan habiskan tau . Aku geram betul normally kalau lunch kan kedai makan banyak jual lauk lauk nasi campur tapi bab sayur memang fail . Sedikit sangat pilihannya dan biasanya orang masak sayur sumpah tak sedap dan masin . Hahahhaa . Well , semenjak aku dalam misi menguruskan badan ini aku macam alergik sedikit dengan 4 rasa ni , Berminyak , Bergula , Berlemak dan rasa Masin ! . Kalau rasa empat empat ini tekak aku macam loya . Hahahaha . So , back to topik maka sayur yang colourful maksudnya cari pelbagai warna untuk sayur sayur itu . Contohnya , sayur kobis putih , carrot , lettuce . Kan cantik tu bila gabungkan dan secara tak langsung makin berselera nak makan . Bila aku dah mula colourul kan plate aku ini , aku jadi bersemangat nak makan sayur . So , korang pun make sure colour your plate .



  • Aiskrim Sihat Sebagai Snek !
Fuh , dengan cuaca yang tengah panas dekat Malysia ni sangatlah sesuai untuk makan benda benda yang sejuk kan . Jadi , untuk snek petang aku untuk minggu ini aku buat asikrim sihat . Hehehe . Aku pernah cerita dalam blog aku . Yang ini  . Cuma untuk kali ini , aku letak chocolate chips . Fuhh , sedap sangat . Less sweet ! Try lah , jangan pemalas sangat semua nak beli dan mintak orang buat kan je ye . Hahaha . Lagipun combination yogurt dan fresh milk fuh super awesome . Ala , buat jelah lagi rasa puas hati dari pergi 7 eleven dan beli . HAAHAHHAA . 

aku buat dalm acuan yang macam gini je *gambar google*





Catat Ulasan

0 Ulasan