107/366 : Perempuan Yang Obses ! (Diary Of The Day)

 




Assalamualaikum dan hello kepada semua . Hurmm , aku rasa sedikit sedih kerana awal awal aku memulakan diary of the day mendapat feedback dari segi komen yang banyak . Aku rasa sangat terharu . Cuma lately ini komen dah semakin nan hado . Aku terfikir , adakah penulisan aku sungguh teramat krik krik kriik yang memberi maksud sunyi dan kelam . Hahhaa . Bosan sangat ke penulisan aku ini weh ? Well , aku memang tak reti menulis dengan sangat baik pun . Aku hanya menulis randomly ikut apa cerita aku nak tulis dan share kepada semua . Well , i guess aku ni obses kepada komen dan feedback dari orang ke ? Hahahhaa . By the way , sejak bila kau pernah kesah semua ini ain ? Hahhahha . Maka , itulah topik aku pada hari ini .

"Perempuan Yang Obses!"

Aku perasan even kepada diri aku sendiri yang dulu aku selalu berfikir yang OMG ! No wonder aku gemuk sebab aku banyak gila makan woi ! Dan aku salahkan orang sekeliling aku sebab ajak aku pergi makan . Bukan itu sahaja , aku macam keep questioning why the food is so yummylicious sampai aku tak boleh nak kawal nafsu pemakanan aku ini . Hahahha . At the end of the day , kau pun gemuk dan ada lah iklan ubat kurus yang boleh sedut dan ghaib kan lemak kau sebanyak 5 Kg SEMINGGU . WHAT ? .Dasar perempuan yang obses! Obses dengan gemuk !

At the end , sedar tak yang lemak itu ialah sejenis parasit tak guna yang kalau kau nak buang dia jauh dari hidup kau , kau kena exercise untuk bakar dia supaya dia tak melekat lagi dalam badan kau dan bukan itu sahaja yang ini paling penting sekali PEMAKANAN KAU MEMANG LAH KENA JAGA !  Aku bukan nak kata aku ini nak stereotaip perempuan yang obses pada kegemukan , the thing is babe , stop complaining , start doing something babe ! Kau gemuk , that the fact . Yang kau meroyan sangat without doing anything , its not the right thing babe !

Yes , aku memang perempuan gemuk so ? . Boleh baca pengakuan aku dekat sini . 

Bila aku serius bercerita sedikit macam mana the proper way  to lose your wieght , normally perepuan will said that "boring!" . Hakikatnya , bila lemak dah nampak sana sini lepastu terhegeh tanya boyfriend "you i gemuk ke?" . Dan kau expect boyfriend kau cakap tak or kau expect dia cakap "eh , taklah you okay lah macam gini !" . Perempuan Yang Obses! That is so lame babe ! . Hahahah a. 

Aku faham macam mana perasaan perempuan (yelah aku perempuan kan ) hahahha. Bila orang hina kau gemuk , orang nampak badan kau dah bambam . Aku alaminya jugak . Tapi , aku tak nak lah sampai dikategorikan sebagai perempuan yang obses. Aku nak jadi perempuan yang normal yang boleh stand strong no matter what happens.

So , ladies ! Jangan jadi perempuan yang obses okay ! Just enjoy your day !

Catat Ulasan

0 Ulasan